Dagens dressyrtävling.

2010-08-14, 20:46:02 / Kategori: Allmänt
L:B 1:
Han hade stått länge i transporten eftersom Amanda skulle tävla L:C 1 så vi behlvde vara där från morgonen.
Så först klockan 2 lastade vi ur Lucky och jag skrittade fram honom länge.
Fick nog ganska bra framridning, han var jättefin men var tvungen att ta många skrittpauser emellan.
Inne på banan blev han lite springig mellan varven... inte alls som han brukar vara.
60% slutade jag på med en hård domare då den som vann hade 65%.
Detta ledde mej till en 6:e plats totalt och jag ligger nu 6:a i kombinationen med hoppningen kvar. :)
~
L:A 1
WOW säger jag bara på framridningen!! Helt fantastisk var han då! Tror aldrig jag ridit så bra förut och han var jättemjuk i munnen och jag var jättenöjd då jag skulle in på banan.
Men de blev inte alls lyckat... domaren var jättesträng! Har seriöst aldrig haft en så sträng domare förut.
Vi fick några missar men i de hela tyckte jag de var ganska bra.
Men.. domarsport är ju som de är.. 55% blev det! Tycker de var lite väl lågt.
Den som vann i den klassen hade 63% och den som kom tvåa hade typ 55,78% :O
Slutade 4 men endast två placerade.
~
Men jag har kvar känslan från framridningen och behåller den till nästa tävling :)
En bild från L:A 1 idag.  :)
Invigde min nya hjälm också :) en charles owen fiona! Kanonsnygg!

Linn Forsström - satsande ryttare
BLOGG: http://linnforsstrom.blogg.se/ 2010-08-14 / 23:05:36

bra där, gå efter KÄNSLAN! :)

malin
2010-08-15 / 17:23:48

domaren sög, ashård mot alla, men dömde ner vissa ännu mer..

Victoria
2010-08-15 / 17:49:51

Ja, de viktigaste är ju att de känns bra! :) Ja, jag vet. B och C ponnyerna hade ju en annan domare som gav ovanligt högt. Så B-ponnyn vann på 75% och D-ponnyn på 63%... Gillar inte de ovanligt låga domarna. Men de är som de är. Men jag håller med om att hon sög.




» NAMN
» E-POST
» URL
Kommentera inlägget här: