Tänkt...

2010-08-07, 21:49:53 / Kategori: Allmänt
Jag har tänkt lite på en sak.
Hur viktigt de egentligen är att stretcha och massera sin häst.
Speciellt lite äldre hästar eller de som har gått ett riktigt intensivt pass måste få stretcha för att inte få träningsverk i musklerna.
Jag måste verkligen börja skärpa mej med det.
Ska försöka fördela streching och massage på varannan dag.
Men imorgon ska jag både stretcha och massera och sen ska jag börja köra varannan dag, förutom om jag skulle få extra mycket tid så jag hinner göra båda.
Här e några olika masserings och strechingbilder på hur man kan få hästen mjukare och smidigare.


STRETCH-ÖVNINGAR:

Serie 1: Halsens sidor, överlinje/rygg och undersida


Serie 2: Bogen och frambenets baksida samt framsida


Serie 3: Hästens baksida och framsida på låret


Serie 4: Hästens rygg

Ska verkligen testa alla i en lång tid nu och se om det blir positivare för hästen.
Tycker att alla som har en häst ska göra det om man då inte gör de redan :)




» NAMN
» E-POST
» URL
Kommentera inlägget här: