Tillbaka från ett bra hoppläger!

2010-08-19, 17:52:50 / Kategori: Allmänt
Sååå... nu har bloggandet varit nere ett tag eftersom jag varit borta sen måndag.
Men nu är jag äntligen tillbaka :)
~
På måndagen så började lägret klockan 10 så hästarna fick stå i varsin box medans vi packade upp lite där vi skulle sova ;)
Vid 1 började första ridpasset som var lite dressyr med bommar och ett litet hinder.
De gick jättebra och han var fin efter tävlingen i söndags :)
Sen red vi andra passet vid 4 och då hoppade vi lite smått några hinder och de gick också jättebra!
På tisdagen hoppade vi på förmiddagen och filmade så vi kunde se sen hur de gick och han hoppade kalasbra även då! Nyttigt är de att se hur man rider.
~
På eftermiddan var de ett sitsträningspass.. jobbigt men de gick bra de också!
Eva (lägerledaren) sa att hon hade 5 hästar som var halvt igång som hon sa att vi fick rida lite på och de var roligt! Jag fick rida en liten C-ponny som liknar Bailey bara att den var mycket tunnare i kroppen. ;)
Hon var lite ostadig och så men rolig att rida :) Så vi fick rida 3 gånger den dagen :D
~
På onsdagen hoppade vi på utebanan och han var superfin! Hade bra framåtbjudning men dock var underlaget väldigt tungt så vi hoppade inte så mycket. :)
På eftermiddan hade vi lite bomträning med småhinder bara för att inte slita på hästarna för mycket.
~
Sen idag torsdag så har vi ridit barbacka på morgonen och jag fick rida lilla c-ponnyn igen :) Jätteroligt men jag fick sätta på sadel då den var lite vinglig och smått busig :)
Klockan 1 var de avslutning och jag fick en perfekt avslutning med att hoppa en LB(1m) bana :) Han var superfin och följde med bra i svängarna och så.
~
Man kan säga ett lyckat ridläger på den mest fantastiska ponnyn jag har!! :D <3
HAR TYVÄRR INGA BILDER MEN JAG HITTADE NÅGRA FRÅN HOPPTÄVLINGEN I SÖNDAGS ISTÄLLET SÅ NI FÅR SE :D
80cm (LD)
(vet att min hand är lite konstigt placerad där... vet inte vad jag gjorde just då :) )
~
Sen 90cm (LC)
Sista bilden är från omhoppningen :) Han var väldigt följsam och fin men foto kom lite opassligt :D haha!
Min fin ponny <3




» NAMN
» E-POST
» URL
Kommentera inlägget här: