Trött på regn..

2010-08-09, 18:25:22 / Kategori: Allmänt
Seriöst! Enda sen vi kom hem från Finland den 27:e så har de regnat i princip varenda dag förutom typ 3 dar :O de e helt sjukt.
~
Idag har jag ridit dressyrpass för Fia och de gick nog ganska bra.
Han var lite stel och har varit de sen efter vilan men han e nog snart tillbaka på spåret igen :)
Har bestämt att jag ska rida med graman när jag inte rider ett dressyrpass eller ett hoppass eftersom han ibland kan bli lite tjäftig mot handen och då är de mycket bättre att i mitt fall träna lite handställning och då ha lättare att hästen inte spänner sej för att man blir galen på att den går som en giraff. Dock gör han inte så alla gänger men jag tycker att de e värt att använda graman även fast man kanske inte behöver de alla gånger.
~
Vissa kanske tänker då de läser nu att.."ja men hon tävlar ju LA, hon borde väl kunna rida hästen i form ute i skogen" och ja de kanske jag kan. Men jag tycker de är så onödigt för mej att skapa onödiga spänningar i hästen bara för att man absolut ska rida utan.
Då tycker jag att de är bättre att sätta på graman eller gummisnodd. Dock tycker jag graman är bättre men de varierar ju från häst till häst eller från ryttare till ryttare.
~
Oj vad mycket text de blev nu.. men nu har jag fått ur mej det jag ville skriva! :)
Ha en resterande bra dag! :)

;)
2010-08-10 / 09:54:55

Du vet väl att graman och gummisnodd oftast bara gör skada på hästar än nytta. Oftast lär det hästen att den bara ska böja på nacken och knäpper av i nacken utan att egentligen jobba. Men det är du som bestämmer om din häst :)

Victoria
2010-08-10 / 11:57:50

Janå, jag kan ju dels hålla med dej. Jag skulle inte föredra att rida med graman egentligen. Men jag vill heldre ha en häst som slappnar av än att gå upp och spänna sej. Jag hoppas ju snart att jag känner honom så pass bra att jag kan rida utan. För de är ju helt klart de bästa sättet. De har du rött i. :)

Linn Forsström - satsande ryttare
BLOGG: http://linnforsstrom.blogg.se/ 2010-08-12 / 22:43:21

håller med på det där med att man blir galen när hästen spänner sig och går med huvudet uppe i vädret... :)




» NAMN
» E-POST
» URL
Kommentera inlägget här: