Fälttävlansdebut :) eller vad man ska kalla det... :)

2010-08-29, 17:53:51 / Kategori: Allmänt

Japp! De var så.. jag överträffade mej själv och startade en terrängbana idag! :)

Dagen började för min del klockan 5 då vi steg upp :)

Sen begav vi oss till stallet och vi hade packat allt så de var bara att borsta av hästarna och åka iväg. När vi kom fram lastade vi ur och alla delarna var på gräs så vi broddade.Tog ett tag men fick de till slut! :)  Sen började de med hoppning.

Lite löjligt lågt... 60 cm men de e kul att också rida runt och känna att de nästan e lekande lätt.. sen blev inte ritten perfekt. Fick lite knas med avståndet ibland men han var ändå fin :)

Sen var de dressyr så de var bara att ta av alla grejer och på med dressyrsakerna.. jobbigt :)

Men han var väldigt fin där iallafall... blev väl ordentlingt uppmjukad efter hoppningen )ni får ignorera min vackra sits... underlaget var så bökigt så de var svårt att rida) Men jag kunde inte ta av broddarna så dom sa att man kunde rida med boots (hade långa gräsbroddar så) därför jag hade boots idag på dressyren.

Fick väldigt bra kritik på programmet men de var ju ryttarmärke 2 dressyr så de var inte så svårt program :)

Efter de var de samma sak igen... av med dressyrgrejjer och på med hoppgrejjer. :)

Men de hade börjat regna precis innan jag startade mitt dressyrprogram så tyvärr har jag inga bilder på terrängen men jag kan säga att han var väldigt fin! Inte för pigg eller stark utan lyssnade bra!

Han tvekade lite på titthindren men inga problem att hoppa ändå.

Dock fick jag ett stopp då jag valde att försöka mej på vattnet men de ville inte han.. men de gör inget! Han hoppade resten jättefint!

När vi hade hoppat sista hindret så ville jag skjuta på honom lite av ren lycka av att ha klarat av banan och vad gör ponnyn då? Jo han blir så glad så han kör ett par bocksprång :D Var ganska nära att trilla av första men lyckades sen få upp hans huvud :) Men de roliga var att de som stog vid mållinjen skrattade och sa: "De här e nog den lyckligaste hästen så kommit i mål" :) Haha.. han heter ju Lucky så! :D

Busponnyn är bäst! <3

RESULTAT:
Hoppning: felfri

Dressyr: Godkänd

Terräng: ett stopp

 





» NAMN
» E-POST
» URL
Kommentera inlägget här: