Tävlingen idag!

2010-07-03, 19:27:41 / Kategori: Allmänt
Steg upp klockan 10 över 5 idag!! Somnade inte föräns halv 1 så fick inte så lång sömn.
Men pigg och glad åkte vi till stallet och gjorde iordning ponnyerna och packade bilen innan vi 06.20 åkte iväg från stallet till Eskilstuna.
Kom fram dit vid ca. 08.45 och anmälde och kollade runt på anläggningen :) Riktigt fint ställe var de!

Sen lastade vi ur Bailey eftersom Amanda skulle rida de två första klasserna.
De gick jättebra för henne båda programmen och honn vann båda sina klasser med ca. 3%före tvåan.
Hon fick ca 66% i L:C 2 och 67% i L:B 0 som hon red idag.

Sen tog vi ut Lucky och så var de min tur att byta om från shorts och linne till ridbyxor och långärmad tröja, tack och lov att de är vita! :)
Efter att ha fått på sej dom var de att bege sej till framridningen för att värma upp.
Men de blev för hetsigt och svårt att hinna med tiden så han var jätte på hugget då de var min tur att gå in på banan :/
Sen så låg de en jätteläskig slang på sidan av en kortsidan som han blev spänd varje gång han gick förbi.
Känndes inte som de gick bra men de gjorde tydligen det.
Kommentar:
Ponny med rena gångarter. Behöver bli lite mer elastisk i sina bakben. Lydig men stundtals över tygeln. Prydligt!
Över tygeln var han då han tittade på vattenslangen på kortsidan :) haha!
65% blev det men slutade inte på en placering.

Sen var de att stå i skuggan, vi la även en våt handduk på Luckys rygg eftersom de är bra och skönt för honom.
De var ju typ Sveriges varmaste dag ida och 30 grader i skuggan som varmast. :o
Höll ju på att dö!
Men uppvärmningen gick mkt bättre till L:A 1. Lossade hans bogar genom att rida i förvänd galopp samtidigt som ja på långsidan ställde inåt och gjorde en öppna :) Lite klurigt men de är bra!

Sen på banan så fick ja lite små missar men var jättenljd i de stora hela :D
kommentar:
Ganska trevliga vägar på fin ponny som behöver engageras mer bak så de lättar framtill.
Jag vet att han är lite framtung men de är de jag jobbar på! :D
62,105% blev det och de räckte till att jag slutade på en 4:e plats! :D
Så stolt över min ponny som har blivit så mkt bärigare i dressyren även om de är en bit kvar innan man kommer i riktig LA form! <3

Bilder kommer senare ikväll då jag lagt in dom på datorn :)
Hoppas ni har haft en bra dag och druckit mkt saft!
Jag har druckit en festis på ½ liter och sen 3 små festisar och sen ett stort glas vatten hemma och de jag drack imorse :)
Hade bra!




» NAMN
» E-POST
» URL
Kommentera inlägget här: