Vill att min blogg ska börja leva igen..

2010-10-02, 15:53:22 / Kategori: Allmänt
..Och vill även att den ska bli ännu bättre.
Men jag hoppas kunna få igång den igen snart då vårat internet vill hoppa igång och inte vara av och på hela tiden.
~
Igår red jag dressyr för mig själv i ridhuset och de gick jättebra!! Blir så stolt över mig själv då jag inte tar för mycket i handen utan kan försöka rida så mjukt det bara går.
Igår funkade det och de kändes jättebra!
Har börjat med serpentinbågar i galopp och de funkar bra, har lite att träna på där men han byter inte men jag måste försöka få honom att bära sig lite mer. Att höja sig i sin form och sätta sig mer på bakbenen. :)
~
Men de är ju mitt mål och de har jag fortfarande 2 år på mig att jobba på.
Jag har bestämt mig för att mer och mer verkligen satsa mer på dressyr.. att stiga i dressyrutveckligen och inte stiga i hoppningen.
Jag ska absolut inte sluta hoppa, jag ska nog tävla LB nästa år också men jag menar att han kommer bli äldre hela tiden och jag är överdrivet rädd om hästens ben så jag tror inte jag kommer hoppa högre än LB nästa år:
Men man ska aldrig säga ALDRIG. Allt kan hända.
Men jag vill fokusera mer och mer på dressyr och stiga i dressyrklasserna och att rida ute så mycket som möjligt för att han inte ska tappa lusten utan att han även ska njuta av att vara häst också. För de är ju de viktigaste och de är ju det alla ryttare vill... att hästen ska vara lycklig och trivas med att vara häst! :)







» NAMN
» E-POST
» URL
Kommentera inlägget här: